söndag 8 januari 2012

Nytt år - nya förväntningar!

Ja så var det nytt år igen! Det kommer innehålla en hel del nyheter! Först ska jag avsluta den här kursen för att sedan påbörja nästa! Så det kommer bli full fart antar jag. Jag kommer att jobba 100 % och studera 50 %. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra. Jag tänker att det bara är en termin och att det ser ljusare ut på det personliga planet än det sett ut de senaste månaderna. Dessutom går vi faktiskt mot ljusare tider och bara det gör ju att man blir piggare!

Ett av målen är att väcka liv i den här bloggen som blivit hopplöst försummad. Jo, det är en kursblogg men jag slutar ju inte lära mig för att kusen snart är slut utan den här bloggen kommer få hänga med ett bra tag till som jag ser det nu. Så börjar en ny kurs som sagt och nånstans måste jag ju samla alla mina tankar!

I skolan där jag arbetar ingår jag i en relativt nystartad IKT-grupp tillsammans med vår rektor och två kollegor, en på mellan- och en på högstadiet. Vi står inför en del förändringar i skolan. I början av februari ska alla i årskurs 6-9 få varsin MacBook. Lärarna som undervisar dessa åldrar fick sina före jul. (Jag fick också en före jul + en iPad men det är för att jag har fått förmånen att ingå i ett projekt som Pedagogiskt centrum har tillsammans med vår skola.)
En plattform ska byggas upp och just det ska studiedagen för år 6-9 handla om imorgon. Då ska jag vara med dem och det ska bli spännande!

En timme i veckan ska jag ägna åt år 6-9 som stöd för lärarna. DET ser jag fram emot! Kommer skriva mer om det i ett separat inlägg senare!

Återkommer  snarare än förut! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar