tisdag 4 oktober 2011

Jag ser...

... och jag funderar mycket. Så mycket är min hjärna fullt av att jag inte ens har kunnat få ned det på pränt. Ens i en blogg. Så kan det vara. Dags för en ändring, alltså!

Utsikt från Varbergs fästning. 
Jag har nu kikat på många bloggar och läst en hel del. Jag ska villigt erkänna att jag har dragits till såna bloggar som gör lite av vad jag egentligen vill med min egen skolklassblogg. Jag har fått massor med idéer och och ännu mer funderingar såklart!

Att skriva för en mottagare -  att använda bloggen som redskap så att eleverna får en naturlig mottagare till det de skriver - alltså inte bara jag som lärare är mottagare. Eleverna får syn på sin egen lärande-utveckling och sina kamraters på ett naturligt sätt. 
Föräldrarna - har koll på vad som händer i skolan på ett helt annat sätt - om de väljer att läsa bloggen!
Att diskutera etik - hur uppträder man mot varandra, IRL och på nätet?
Teknik - det behöver inte vara så avancerat. Man behöver inte så mycket egentligen; en hyfsad kamera och en dator. 
Teknikkunskaper? - Nyfikenhet och vilja att lära sig kommer man långt med. Det är ju inte så svårt - egentligen!
Frihet - under ansvar!

Jag funderar vidare... det kommer mera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar