lördag 14 januari 2012

Slutuppgiften på IKT och lärande - lärarlyftet!

Jag har som mest legat däckad här sedan vi har haft vår redovisning av slutuppgiften i IKT och lärande som lärarlyftskurs. Faktum är att jag varit sjuk hela julen och min redovisning var inte på långa vägar färdig men det behövde den ju heller inte vara. Jag fick många goda tips om hur jag skulle få den bra - tack snälla ni! Jag ska göra klart min så snart min ork blir bättre.

Mycket givande var det att se alla kursares fantastiska och väldigt olika slutuppgifter. Vi hade skiftande mottagare för vår 3-slidespresentation.  Gemensamt för alla tillfällen i Uppsala är att jag får så mycket idéer och inspiration, vad vi än gör. Måns och Lasse är otroligt duktiga pedagoger! För att inte tala om kurskamraterna! Ooopidooo, jag vill ju va som duuuu... ;)



Jag håller just nu på och sorterar idéer för hur jag och kollegorna ska jobba med IKT i undervisningen och hur arbetet ska utformas (blogg - hemsida- webbtidning...?). Funderar också på Storyline, för jag skulle vilja prova det arbetssättet. I torsdags kväll var fina kollegan och jag på Nationalmuseum på en lärarkväll och blev superinspirerade. Kanske åker vi inte dit på besök med eleverna men vi skulle vilja arbeta med Gudar och gudinnor för det var ett bra tänk med känslor och livsfrågor som vi får arbeta mycket med i skolan.  Tror att detta skulle kunna bli en bra kombination minsann! Det gäller dock att avgränsa sig, så nu funderar jag här hemma i min sjukstuga!

På onsdag ska jag till Uppsala igen - för kursstart den här gången! Yay!  
Jag hoppas verkligen att jag är frisk då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar