onsdag 30 november 2011

Ny input!

Ja, det fick jag i torsdags då jag var på en av min kommuns Pedagogiskt Centrum anordnade Google-verkstad. Då fick jag massa ny och för mig matnyttig information. Vi skulle skriva en egen IUP till nästa träff som jag dessvärre inte kan gå på då det är en fredagförmiddag (!). Jag och kollegan skrev ner denna gemensamma!


Google sites har jag inte utforskat alls. Det visste jag inte ens fanns... nu vet jag bättre. Jo, jag vågar erkänna min okunnighet...  Hm, jag tror att jag ska överge Weebly. Det visade sig att flera skolor i kommunen använder sig av Google sites och vi fick några korta föredrag av lärare och IKT-pedagoger som jobbar med dessa. Spännande, DET lät verkligen som något för oss. Vi - jag och kollegan- kommer att lära oss mer om det och sen starta en lightversion för det är trots allt bara ett halvår kvar som vi har de här eleverna, vi får öva på dem helt enkelt ;D. Men det finns ett klart behov, så jag ska luska vidare hur vi bäst genomför detta projekt.

Och jag berättade också lite om mig och mina studier. =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar